Din trygghet

Mobilitetsgaranti

Hold deg trygg på veien med garantiordningene fra Volkswagen, Audi og Škoda 24 timer i døgnet.

Biler fra Møller Bil verksted
Biler fra Møller Bil verksted

Mobilitetsgaranti- en utvidet sikkerhet når du trenger det

Ved å følge merkenes anbefalte service- og vedlikeholdsprogram får du automatisk 24 timers mobilitetsgaranti. Dette gir deg trygghet hele veien, hele døgnet.

Vår 24 timers mobilitetsgaranti trer i kraft dersom tekniske problemer gir deg uforutsette stopp underveis. Den dekker gratis inntauing til nærmeste merkeverksted verksted, eller reparasjon på stedet hvis dette lar seg gjøre. Smådeler er inkludert.

Ring 22 22 00 82 dersom du har en ID-modell som er under 3 år gammel.

Ring 915 04 444 for ID-modeller eldre enn 3 år og alle andre modeller fra Volkswagen, Audi og Škoda

Dersom din Volkswagen, Audi eller Škoda ikke kan repareres umiddelbart, hjelper vi deg på en av følgende måter;

  • Overnatting på hotell: Er det hensiktsmessig å vente på bilen, dekker mobilitetsgarantien overnatting på hotell for både fører og passasjerer i 1 døgn (kan ikke kombineres med erstatningsbil).
  • Starthjelp: Både starthjelp og hjelp til skift av defekt hjul eller eventuell inntauing ved punktering dekkes av mobilitetsgarantien (punktering dekkes ikke av Škoda).
  • Gratis erstatningsbil: Kan ikke merkeverkstedet vårt reparere bilen din umiddelbart, dekkes erstatningsbil med fri kjørelengde i inntil 3 dager på Volkswagen og Škoda, inntil 5 dager på Audi (med unntak av drivstoff og bompenger) for personbil.

Hva dekkes ikke av mobilitetsgarantien?

  • Leiebil: Leiebil dekkes ikke ved punktering.
  • Selvforskyldte uhell: Drivstoffmangel, feilfylling (feilfylling dekkes av Audi) eller utelåsing, dekkes ikke. Det samme gjelder ved kollisjon, utforkjøring, drivstoffmangel på grunn av is eller voksdannelse i drivstoffsystemet eller driftsstans med bakgrunn i reparasjoner utført ved et ikke-merkeverksted. Kostnadene for reparasjon av feilen som er årsaken til driftsstansen, dekkes ikke av mobilitetsgarantien. Her foretas de samme vurderinger som ved et vanlig verkstedbesøk som ikke er forårsaket av et uforutsett stopp.
  • Gjentatt starthjelp: Dekkes ikke dersom ikke bilen har vært innom verksted for kontroll etter første starthjelp.

Hvor lenge har jeg mobilitetsgaranti?

Mobilitetsgarantien er gyldig til neste foreskrevne servicetidspunkt, hver gang du tar servicen hos oss. Mobilitetsgarantien fornyes selv om du tok service et annet sted forrige gang. Et servicehefte med godkjent stempel er din dokumentasjon på at du har gyldig mobilitetsgaranti.

Trenger du hjelp nå?

Nødtjeneste klart til å bistå 24 timer i døgnet alle dager i uken.

Relaterte artikler

Våre mekanikere er spesialister på våre bilmerker.
Tips og rådServiceintervall - hvorfor er det viktig?

Når og hvor ofte skal bilen på service, hvorfor er det viktig og hva skjer hvis du dropper det?

Slik ser det tradisjonelle serviceheftet ut.
Tips og rådServicehefte for bil - hva det er og hvorfor det er viktig?

Servicehefte er et verdipapir som dokumenterer bilens vedlikehold og opprettholder bilens verdi. Les alt du trenger å vite om bilens servicehefte her.

Å velge riktig verksted for service kan være en utfordring for mange bileiere. Her er fordelene med å velge et sertifisert merkeverksted.
Tips og rådBare halvparten kjenner til fordelene ved bruk av sertifisert merkeverksted

Å velge riktig verksted for service og vedlikehold kan være en utfordring for mange bileiere. Velger du et sertifisert merkeverksted er fordelene mange.

Se alle artikler