Mia Sofie Lund på skadesenteret vårt på Romerike er en av våre skadespesialister.
En sertifisert Skadespesialist gir deg trygghet når du har bulket
I snitt bulker nordmenn hvert niende år og når uhellet først er ute, er det viktig at reparasjonen av bilen din skjer av en Skadespesialist. Med dagens teknologiske utvikling er det stadig mer utfordrende å reparere biler og da er det viktig at det skjer «etter boka».
Hvert år reparerer Møller Bils skadesentre tusenvis av biler. Det kan være alt fra én ripe i lakken til større karroseriskader etter en krasj. Felles for de alle er at skadereperasjonen skjer etter bilprodusentens strenge krav hvor sikkerhet og trygghet er første prioritet.
- Hos oss er bilen din godt ivaretatt av dyktige medarbeidere innenfor karroseri- og lakkarbeid. Benytter du oss kan du føle deg trygg på at du bevarer bilens driftssikkerhet og annenhåndsverdi, forteller Morten Dyrøy, daglig leder hos Møller Bil Skadesenter i Bergen.
Møller Bil er sertifisert Skadespesialist
Alle Møller Bils skadesentre er sertifisert som Skadespesialist av Volkswagen AG - som blant annet står bak bilmerkene Volkswagen, Audi og ŠKODA. Det vil si at bilen repareres etter fabrikkens spesifikasjoner.
- For å kunne bruke denne sertifiseringen må vi dokumentere høy kvalitet og standard som revideres årlig. Alle som er Skadespesialist gjennomfører kurs på eksisterende og nye bilmodeller for å holde seg oppdatert på den nyeste teknikken. Verkstedene benytter kun verktøy og utstyr som er godkjent av Volkswagen AG. Det er også strenge krav til helse, miljø og sikkerhet. Og alt dette kommer kunden til gode, forteller Dyrøy.
Etter endt skadereparasjon samles all dokumentasjon omkring reparasjonsmetoden som viser hvordan arbeidet er utført på din bil. Det har stor verdi om det skulle oppstå utfordringer senere.
Assistentsystemer må kalibreres
De nyeste bilmodellene på markedet er fulle av avanserte hjelpemidler som kan både styre og bremse bilen for deg, samt hjelpe deg med parkeringen.
Morten Dyrøy, daglig leder hos Møller Bil Skadesenter i Bergen.
- Når disse radarene og sensorene får en skade må de justeres og kalibreres. Det krever helt spesielt utstyr som få har. Selv lakktykkelsen må også være helt riktig for at disse skal fungere, forteller Dyrøy til slutt.
Relaterte artikler
Når uhellet først er ute er vi i Møller Bil opptatt av at det skal være lett for deg å få reparert skaden. Digital skadetaksering bidrar til en rask, effektiv og trygg håndtering.
Lakkskader er en vanlig plage for bileiere, og steinsprut er en av de mest hyppige syndebukkene. Her får du svaret på hva som skjer om du ignorerer lakkskader og hva det koster å utbedre en steinsprutskade i lakken.
For å gjøre det enkelt for deg som kunde har nå alle Møller Bil forhandlere i Norge fått et felles kundesenter på bilskade. Uansett hvor i landet du er kan du ringe Møller Bil sitt kundesenter for skade. De kan se ledig kapasitet og vil rute deg til ditt nærmeste skadeverksted.